نقد و بررسی آیفون 12
تاریخ : شنبه 25 دی 1400
نویسنده : فردین فروغی

طراحی آیفون ۱۲

یک موردی که در نظرات کاربران در گوشه کنار اینترنت می‌خواندم، این است که طراحی این آیفون با نسل‌های قبلی هیچ تفاوتی ندارد اما واقعا اینطور نیست! من به شخصه عاشق طراحی آیفون ۱۲ شده‌ام. از سال ۲۰۱۴ که آیفون ۶ به بازار عرضه شد و تا همین پارسال، همه مدل‌های آیفون کناره‌هایی گرد داشتند و در نهایت همه آن‌ها حسی مشابه را القا می‌کردند. حالا اما لبه‌های تخت شده این گوشی، باعث شده تا با محصولی کاملا جدید روبرو باشیم.



در بخش جلویی آیفون ۱۲ هم شاهد نمایشگر ۶.۱ اینچی آن هستیم که حالا به لطف صاف شدن کناره‌های گوشی، حاشیه‌های کمتری هم دارد و به طور کل، ابعاد این گوشی از آیفون ۱۱ کوچک‌تر است. آیفون ۱۲ آنقدر طراحی جعبه‌ای شکل دارد که هیچ خمیدگی روی اطراف شیشه جلویی یا پشتی آن وجود ندارد و یک صفحه شیشه‌ای، به آلومینیوم می‌رسد. حتی لایه پلاستیکی که معمولا برای بالا بردن مقاومت شیشه گوشی در افتادن می‌شد نیز حالا وجود ندارد.

نمایشگر

اگر از آیفون XSها یا آیفون ۱۱پروها به این گوشی می‌آیید، با نمایشگر OLED این گوشی آشنا خواهید بود. اما این محصول آمده تا جایگزین آیفون ۱۱ معمولی شود که نمایشگر LCD با رزولوشن ۷۵۰P داشت. اگر از آن محصول یا هر آیفون دیگری با نمایشگر LCD به سراغ آیفون ۱۲ بیایید، عاشق نمایشگر این گوشی خواهید شد.

دوربین‌های دوتایی آیفون ۱۲

و حالا می‌رسیم به یکی از مهم‌ترین بخش‌های آیفون ۱۲ یعنی دوربین‌های دوگانه آن. قبل از اینکه این بخش را آغاز کنیم، باید یک نکته را یادآور شوم؛ سنسورهای دوربین عریض و فوق عریض در این گوشی، با آیفون ۱۲ پرو و همه مدل‌های آیفون ۱۱ یکسان است. امسال اما اپل یک لنز جدید ۷ المانی با دیافراگم f/1.6 برای دوربین عریض در نظر گرفته و ادعا می‌کند این لنز جدید علاوه بر رساندن نور بیشتر به سنسور، شارپنس را هم افزایش داده است.

باتری

یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک گوشی باتری آن است. میزان انرژی که گوشی می‌تواند در طول روز داشته باشد قطعا بسیار مهم است. چراکه امروز تقریبا همه افراد از موبایل خود به صورت 24 ساعته برای کارهای روزمره استفاده می‌کنند. iPhone 12 هم توانسته در این بخش به خوبی نیاز کاربران را پاسخ دهد.

ظرفیت باتری این دیوایس 2800 میلی آمپر بر ساعت است که به خوبی می‌تواند پاسخگوی کارهار روزمره هر فرد معمولی باشد. اما باید بدانید که اگر گیمر هستید و از گوشی برای بازی کردن استفاده می‌کنید، باید همیشه یک پاور بانک همراه داشته باشید تا بتوانید همیشه با گوشی خود بازی کنید و از آن لذت ببرید.

اسپیکر

در گوشی آیفون 12 صدا استریو از هر دو اسپیکر بالا و پایین پخش می‌شود. ویژگی‌ای که باعث شده این موبایل از بقیه متفوت باشد، تفکیک صدای آن است که عملکرد بسیار عالی دارد و هنگامی که شما در حال تماشای فیلمی یا بازی کردن هستید، کیفیت صدای آن را متوجه می‌شوید.

مقایسه دوربین با سایر موبایل ها

با مقایسه بین دوربین‌های آیفون 12 و Note20، مشخص می‌شود که در نور روز، دوربین اصلی آیفون 12 کارایی بهتری برای شما خواهد داشت. اگرچه که نوت 20 برای عکاسی از طبیعت ایده آل‌‌تر می‌باشد، اما آیفون 12 برای برخورد واقعی‌تر بارنگ‌ها ترجیح داده می‌شود. از آسمان آبی بعدازظهر گرفته تا رنگ‌های زرد، نارنجی و سبز. درتمامی این موارد آيفون 12 عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد.

وقتی عکس گرفته‌شده را زوم می‌کنید، محدودیت‌هایی از آیفون 12 برای نمایش عکس مشاهده می‌شود. قابلیت زوم اپتیکال با آیفون 12 ارائه نمی‌شود. برای داشتن آن باید هزینه بیشتری برای خرید آیفون 12 پرو و یا پرو مکس پرداخت کنید.

در مقایسه بین دوربین آیفون 12 و OnePlus 8T، بازهم برتری برای آیفون 12 رقم خورد. عکس‌هایی که از OnePlus 8T گرفته می‌شود به‌اندازه کافی واضح نیست و به‌شدت تصویر را در طول محیط تحریف می‌کند. درحالی‌که آيفون 12 وضوح و کیفیت عکس را حفظ می‌کند و باعث زیباتر شدن عکس می‌شود. همچنین آیفون 12 از قابلیت پرتره قوی‌تری نسبت به سایر دوربین‌ها و ازجمله دوربین Pixel 5 برخوردار است.

برای قابلیت‌های حالت Deep Fusion اپل که صحنه‌هایی با جزئیات ریز در نورهای متوسط را ترجیح می‌دهد، از آیفون 12 و Pixel 5 برای گرفتن عکس نقاشی روی بوم استفاده شد. حالت Deep Fusion به‌منظور ترکیبی از نوردهی‌های مختلف با طول‌های مختلف برای وضوح بهینه طراحی‌شده است. در این آزمایش با استفاده از وضوح تصویری که آیفون 12 دارد، ترسیم بافت بوم را بهتر انجام می‌دهد. درمجموع، رفتار آیفون در مورد رنگ‌ها به‌طور گسترده منجر به ایجاد تصویر جذاب‌تری می‌شود.

https://hiradmarket.com/

https://www.gsmarena.com/apple_iphone_12-10509.php




|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
برچسب‌ها: آیفون 12 ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید